Friday 23 December 2011

Siapa pengganti Taib Mahmud?

sekian lama Pehin Sri Taib Mahmud berada di atas tangga teratas pemerintahan negeri Sarawak. Dengan dirinya yang sudah terlalu tua kita bimbang dia sudah tidak mampu nak buat keputusan dalam pentadbiran negeri ini. 


Taib Mahmud memerlukan pengganti sekarang ni. Tahukah kalian kenapa dia tidak meletakkan jawatan? salah satu jawapan saya adalah kerana tiada calon sesuai. Taib memerlukan pengganti yang selamat seperti mana Pak Lah memilih PM Najib untu menggantikannya. Bila Najib jd PM, Najib tidak mengganggu Pak Lah. Tun Rahman Yaakub dulu pun begitu, dia bagi Taib jadi ketua menteri, Taib tidak mengganggunya. 


Jadi jika ada sesiapa yang melawan Taib, jangan bermimpi lah nak menggantikan Taib.. Kalau yang kuat mengipas pulak lagilah jauh dari harapan kerana yang kuat mengampu ni tiada kekuatan sendiri. Jadi mana mana calon yang bijak tapi tak akan menjadi ancaman kepadanya akan berjaya menjadi ketua menteri. 


Untuk memastikan Taib tiada kuasa untuk memilih pengganti hanyalah dengan kebangkitan pembangkang, tapi bilakah masanya??

No comments:

Post a Comment